Hírek
2012. Július 28. 05:00, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Versenyben a Malév-jogokért
Jó esetben a Liszt Ferenc reptér téli menetrendjének időszakában indíthatja járatait az a légitársaság, amelyik megkapja a Malév EU-n kívüli repülési jogait.
Csak szeptemberben vagy októberben derülhet ki, hogy mely légitársaságok repülhetnek azokon az útvonalakon, amelyeken egykor – bilaterális egyezmények alapján – a Malév szállította az utasokat - írja a Világgazdaság.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint az eljárások nem nyilvánosak, így a Légügyi Hivatal nem hozhatja nyilvánosságra a részleteket. A tel-avivi jogosultságra július 4-ig, az ukránra pedig július 6-ig nyújthattak be kérelmet a jelentkezők. Az kapja meg a repülési jogot, aki a közzétett szempontrendszernek leginkább megfelel. Ezt követően a győztes légitársaság a következő menetrendi időszakban indíthatja meg a szolgáltatást. A hivatal cégnevek említése nélkül arról tájékoztatott, hogy egy-egy ajánlat már érkezett.
„A Malév működésének megszűnésével átrendeződött a légiközlekedés piaca, és kihívás számunkra, hogy a keletkezett űr egy részét betöltsük. Egyebek között benyújtottuk pályázatunkat a Malév repülési jogaira a kijevi, a tel-avivi és a moszkvai útvonalra” – mondta a lapnak Daniel de Carvalho, a Wizz Air kommunikációs igazgatója. A magyar gyökerű légitársaság az idén is forgalma növekedésére számít, a tervek szerint 2012-ben 12 millió utast szállítanak a 2011-es 11 millió után. Az Európai Unión túli, kétoldalú repülési jogok megszerzése a Budapest Airportnak is jó hír lehet. A Liszt Ferenc repteret üzemeltető cég vezérigazgatója, Jost Lammers ugyanis korábban a Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport régiós versenyhelyzetét.
Idén nehéz első negyedéven vannak túl az európai légitársaságok. Habár az európai repülőtereken megfordult utasok száma 3,4 százalékkal nőtt 2011-hez képest, az európai légi járatok száma ez időszakban 1,7 százalékos mérséklődést mutat. Az elmúlt és az elkövetkező időszakban több iparági változás is érinti az európai utasforgalmat. A Ryanair bejelentette: az idei télen is úgy tervezi, hogy 80 repülőgépet parkoltatni fog, ennek okát a folyamatosan emelkedő üzemanyagárakban, a dublini és a Stansted repülőtér magas téli díjával indokolta.
Az olasz versenyhivatal pedig kiadta a hatósági engedélyt arra, hogy az Alitalia-csoport megvásárolhassa a cataniai központú Wind Jet légitársaságot. Közben brit lapok arról cikkeznek, hogy a légitársaságok az üzemanyagdíjakat kétszer gyorsabban emelik, mint ahogy az olaj ára nő a piacon. Az áremelés inkább az észak-amerikai társaságokra igaz, de Európa vállalatai is hasonlóan cselekedtek: a British Airways például 42 százalékkal emelte a 9 óránál rövidebb távon repülő járatainak üzemanyagdíját.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 21. 10:02, vasárnap | Belföld
Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyereket láttak vendégül a Parlamentben
Nyolcszáz hátrányos helyzetű magyarországi és határon túli gyereket látott vendégül a Parlamentben az Országgyűlés Hivatala és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) szombaton.
2025. December 21. 10:01, vasárnap | Belföld
Orbán Viktor: ha nincs Fidesz, nincs parti
Ha nincs Fidesz, akkor nincs egymillió munkahely, nincs biztos időskor, de van háború és jó sok migráns; ha nincs Fidesz, nincs parti
2025. December 19. 07:33, péntek | Belföld
A NAV közzétette az ünnepek alatti ügyfélfogadás időpontját
2025. December 19. 07:28, péntek | Belföld
Nagy István szerint felháborító, hogy Brüsszel a gazdák pénzét elvenné
Felháborító, hogy Brüsszel a gazdák pénzét elvenné, és azt Ukrajnának adná, emellett az élelmezésbiztonságot is veszélyeztetné - mondta Nagy István agrárminiszter a Facebookra feltöltött csütörtöki videóüzenetében.