Hírek
2013. Január 26. 05:00, szombat |
Külföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Túlmelegedett az akku - megvan a Boeing 787-es hibája?
A lítium-ion akkumulátorban bekövetkezett rövidzárlat és túlmelegedés okozta a JAL japán légitársaság Boeing 787-esének január 7-i, bostoni tűzesetét közölte az eseményt vizsgáló hatóság, az amerikai NTSB (National Transportation Safety Board) - írja az ATWOnline-ra hivatkozva az AIRportal.hu.
Deborah Hersman, az NTSB elnöke csütörtöki, Washingtonban tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a hiba kezdeti kiváltó okának pontos megállapításához még időre van szüksége az NTSB-nek. Az akkumulátor cellákban kontrollálatlan kémiai reakciók zajlottak le, amely túlmelegedéshez vezetett és ennek következtében a segédhajtómű (APU) indítására szolgáló akkumulátorból olvadt, éghető elektrolit folyt ki - mondta el a vezető.
Még nem volt arra precedens, hogy egy új repülőgéptípus fedélzetén ilyen rövid idő alatt két esetben is tüzet és/vagy füstöt okozott volna egy akkumulátor hiba, ezt az NTSB rendkívül nyugtalanítónak tartja. 'Ez egy nagyon súlyos biztonsági probléma' - jegyezte meg Deborah Hersman, különösen, hogy csődöt mondtak mindazok a többszörözött biztonsági rendszerek, amelyek arra lennének hivatottak, hogy megakadályozzák azt, hogy egy akkumulátor hiba ilyen komoly gondokat okozzon.
Hersman a vizsgálatok időtartamáról nem árult el részleteket, de kifejezte, hogy a JAL 787-es tűzeset kivizsgálása több időt vehet igénybe. Hozzátette: a Dreamliner repülőgépekre vonatkozó, egész világra kiterjedő repülési tilalom feloldására az NTSB-nek nincs joga, azt csak az FAA (Szövetségi Légügyi Hivatal) kezdeményezheti.
A Boeing közleményben sajnálkozik
A Boeing tegnap kiadott közleményében ismét kifejezte mély sajnálatát a légitársaságok és az utasok felé a típus leállítása miatt. Az amerikai repülőgépgyár kijelentette, hogy az utasok és a személyzetek biztonsága az elsődleges prioritás számukra és segítik az NTSB, valamint az amerikai és japán hatóságok munkáját a két 787-es esemény kivizsgálását illetően.
A cég több száz fős, mérnökökből és technikai szakértőkből álló csapatokat hozott létre, akik éjt nappá téve dolgoznak a problémák megoldásán annak érdekében, hogy a 787-esek újra a levegőbe emelkedhessenek.
Hozzátették: a biztonsági vizsgálatokra vonatkozó nemzetközi szabályoknak megfelelően, a folyamatok integritásának biztosítása érdekében a gyártó nem kommentálhatja a folyamatban lévő vizsgálatokat.
Közben folytatódnak a típuscserék és halasztások az érintett légitársaságoknál. A JAL, japán légitársaság február 3-ig, dohai székhelyű Qatar Airways pedig egyelőre február 7-ig tolta ki az eredetileg 787-es gépekkel teljesített járatokra vonatkozó típuscseréket.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 20. 09:47, szombat | Külföld
Putyin: Oroszország kész befejezni a konfliktust, ha az okai megszűnnek
Oroszország készen áll és hajlandó véget vetni az ukrajnai konfliktusnak, ha a válság kiváltó okai megszűnnek - jelentette ki Vlagyimir Putyin orosz elnök pénteki moszkvai évértékelő sajtótájékoztatóján.
2025. December 18. 07:37, csütörtök | Külföld
Az EP támogatja az orosz gáz teljes és kötelező kivezetését
2025. December 17. 07:49, szerda | Külföld
Donald Trump jogi képviselői egy floridai bíróságon nyújtották be a BBC elleni 10 milliárd dolláros keresetet
Donald Trump amerikai elnök jogi képviselői Washingtonban kedden bejelentették, hogy egy floridai bíróságon nyújtották be a brit BBC elleni keresetet összesen 10 milliárd dolláros értékben.
2025. December 17. 07:49, szerda | Külföld
Az Európai Unió enyhít a belső égésű motorok forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán
Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók - forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán, hogy támogassa a nehéz helyzetben lévő európai autóipart.