Városlista
2025. december 23, kedd - Viktória

Hírek

2012. December 03. 05:00, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

A magyarok ártudatossága általában hasonlít az európai átlaghoz

A magyarok ártudatossága általában hasonlít az európai átlaghoz

A magyar fogyasztóknak az ár a legfontosabb a ruházati cikkek vásárlásánál. Utána legtöbben háztartási cikkeknél nézik az árat (48 százalék), majd élelmiszernél és italnál (43). Ezt állapítja meg a felmérés, amit a Nielsen ötvennyolc országban, köztük Magyarországon végzett 2012. harmadik negyedévében.

Tizenegy termékcsoport közül hétben a legtöbb magyar vásárló számára az ár a leglényegesebb szempontok egyike. Egyik kivétel az élelmiszer és az ital, mert ott az ízt a válaszadók 59 százaléka nevezte meg. Az egészség megőrzését szolgáló termékeknél, a gyógyszerekkel együtt az árhoz viszonyítva nagyobb arányban tartják lényegesnek a hatóanyagot, adalékokat és a minőséget. Autónál a márka több magyar számára kiemelkedő szempont, mint az ár, amikor dönt, míg ékszernél, továbbá dísztágynál a megjelenés és a dizájn.

A magyarok ártudatossága a vizsgált termékcsoportok zöménél hasonlít a felmérésben szereplő huszonkilenc európai ország átlagához. A három kivétel közé tartoznak az egészséget megőrző termékek és a gyógyszerek, amelyeknél a magyarok nagyobb része számára fontos az ár, mint Európában átlagosan. Viszont autó és ékszer vásárlásánál a magyarok kisebb aránya figyel oda hangsúlyozottan az árra. Nálunk autónál többek számára játszik nagyobb szerepet az ár, ékszernél pedig a megjelenés és a dizájn, mint átlagosan a többi vizsgált országban.

Figyelemre méltó, hogy a származási ország a magyar válaszadók legnagyobb aránya, egyaránt 14 százaléka számára élelmiszernél és italnál, valamint személyi használatú elektronikai cikkeknél kiemelkedő szempont, amikor vásárlásról döntenek. Második legnagyobb arányt az autó, háztartási elektromos készülék, továbbá háztartási eszköz esetében regisztráltak, 13-13 százalékkal.

Az ártudatosság Európa-bajnokai ruházati cikkeknél az írek a görögök, britek és franciák előtt; sorrendben 59, 57 és 56-56 százalékuk számára az egyik legfontosabb kritérium vásárlásnál az ár. Legalacsonyabb ebből a szempontból a belgák és svájciak 28-28 százalékos mutatója.

Amikor elektromos háztartási készüléket vásárol, legnagyobb arányban a portugálok 57, franciák 55 és az írek 53 százaléka tartja az árat az egyik legfontosabb szempontnak. Itt legkisebb az oroszok 35, majd a törökök 37 és ukránok 39 százalékos aránya.

Ezek érdekelhetnek még

2025. December 23. 08:57, kedd | Belföld

NGM: februárban egyszerre nagyobb összeget kapnak a nyugdíjasok

Amit vállaltunk, teljesítjük: 2026-ban is megőrizzük a nyugdíjak vásárlóértékét, februárban érkezik a 13. havi nyugdíj és a 14. havi nyugdíj első heti részlete - közölte hétfői közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM)

2025. December 23. 08:57, kedd | Belföld

NGM: idén is előrehozottan, karácsony előtt érkeznek a családtámogatási ellátások

A kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy a családok egyre több pénzből tudjanak gazdálkodni, hogy a karácsony az ünnep meghittségéről és valódi értékeiről szóljon.

2025. December 23. 08:55, kedd | Belföld

Fuvarozók tüntettek a tervezett útdíjemelés ellen Budapesten és környékén

Fuvarozók tüntetettek a tervezett útdíjemelés ellen hétfőn Budapesten és környékén, ez a rendőrség folyamatos tájékoztatása szerint időszakosan több helyen okozott torlódást, lassulást.

2025. December 23. 08:54, kedd | Belföld

Orbán Viktor: Háborúmentes karácsonyunk lesz

Egy háborúmentes karácsonyunk lesz, de a háborús veszély nem múlt el - figyelmeztetett Orbán Viktor miniszterelnök a TV2 Tények című műsorának különkiadásában hétfőn este.